DYNO TESTİ NASIL YAPILIR

Araçlar Dyno üzerinde test edilirken ilk yapılması gerekenler ;

  • Araçlar zemin veya dyno üzerindeki kancalara bağlanır,
  • Aracın yağı ve suyu kontrol edilir,
  • Aracın lastiklerini ve varsa lastik arasındaki taşlar kontrol edilir,
  • Aracın gelen durumuna bakılır (km, yaş vs)

Bu kontroller yapıldıktan sonra maksimum vitesin bir altındaki vitesde ( örnek 5 vitesli araçta 4. Vitesde) gaza basmaya başlanır.

Önemli : eğer araç lastiklerinde balans varsa ve çok titreşim oluyorsa, veya vites geçişlerinde sıkıntı yaşanıyorsa veya motor sıcaklığı çok fazla artıyorsa test iptal edilir.

Eğer araçta hiçbir problem yoksa, aracın devir göstergesinin artık yükselmediği ana kadar veya dyno ekranındaki grafik aşağıya dönene kadar gaza basılır ve sonra vites boşa alınarak beklenir

Ancak dyno merdaneleriniz yeterli kalınlıkta değilse, yeterli atalet üretmiyorsa ve araca karşı güç oluşturamıyorsa, istediğiniz kadar gaza basın, bir çok araçta turbo devreye girmeyeceği gibi, güçlü araçların güç değeri doğru okunamaz.

Araçlar hakkında ileri düzeyde bilgisi olan ve deneyimli kullanıcılar için;

Eğer test edeceğiniz aracın hangi devirde max tork ve güç ürettiğini biliyorsanız, örneğin test ettiğiniz araç 4200 devirde max güç üretiyorsa, bu araçta gaza 4300 devire kadar basıp sonra vitesi boşa almak yeterli olacaktır.